De-ale vieții, Pe unde am ajuns

Am căutat ceva diferit şi am găsit ce meritam.Unde? În Peninsula Pelion, Grecia

Deși a fost a cincea vară consecutivă în Grecia, abia acum pot spune că am simțit cu adevărat spiritul grecesc. Iar ceea ce va urma să vă arăt nu va fi suficient de clar să mă înțelegeți.

După ce anul trecut am fost pe insula Lefkada, o insulă plină de turiști, dar cu niște peisaje de te lasă fără respirație, mi-am dat seama că vreau să ajung undeva unde nu sunt turiști. Dar cum? Că daca te apuci acum să cauți pe internet o să ai parte de top 10 cele mai aglomerate locuri.

Așa că și anul acesta am mers la îndrumarea colegei mele, Evi. Ea mi-a propus 3 locuri. Eu m-am documentat si am ales Peninsula Pelion.

Pe internet am gasit un articol despre acest loc. Unul singur. Dar după au urmat o serie de recomandări din partea mai multor greci din compania unde lucrez și așa mi-am dorit din ce în ce mai mult să ajung acolo.

Pelion se află undeva între Salonic și Atena, la 900 km distanță de București. Ne-am documentat dinainte și am urmărit bine GPS-ul, iar după 850 de km străbătuți am fost  luați prin surprindere de dificultatea ultimilor 50 km. A trebuit să străbatem un munte. 50 km parcurși într-o oră și 40 de minute. Mult, nu? Știm. Dar vă garantez că peisajul și toate resursele pensinsulei vor compensa.

de0a9063f63e5c4a4d57b3fce467da30

Prima impresie a fost destul de clară: multă verdeață (ceva rar  întâlnit în Grecia), munte, apă cristalină și taverne grecești așezate unde nu îti poți imagina.

DSC_1432DSC_1438DSC_1490DSC_1476DSC_1481

Am închiriat o casă cu vedere la mare (toate casele de acolo aveau vedere la mare) în localitatea Chorefto, doar pentru noi, dotată cu absolut tot ce ne doream și foarte răcoroasă.

DSC_2741.JPG

alinaaaa

Încă din prima zi, am simțit că acest loc nu este pentru a alerga toată ziua, să vizităm  cât mai multe plaje, orașe șamd.

Imaginați-vă că este primul satuc din Grecia unde am stat cazați, fără nici un magazin de suveniruri. Doar case  și taverne. Atât. Poate unii dintre voi veți spune că pare foarte plictisitor, dar a fost mai bine decât ne așteptam.

Știti cum este să mergeți undeva la mare, fără zeci de oameni în jurul vostru, și să auziți valurile mării oricând de oriunde? Magic. Corpul și mintea ni s-au relaxat imediat.

DSC_2745DSC_2754DSC_2758DSC_2772

La plajă am plătit 0,5 eurocenți pentru chiria unui șezlong (da, juma’ de euro, ai citit bine) și am primit și câte o apă plată la jumătate.

Apa? Uite cam așa de mișto ….

alinaaaaaaaaaalina

Cel mai interesant lucru la Chorefto mi s-a parut faptul că aveam acces la două locuri complet diferite pentru a face plajă.

Unul ca acesta din fotografia de mai jos, cu o plajă întinsă, obișnuită, foarte aproape de taverne și cu muntele undeva în spate,

DSC_1534DSC_1551DSC_1358.JPG

iar cel de-al doilea,  Campingul Chorefto, un loc cu totul special, în care muntele parcă se vărsa în apă, iar toată verdeața și bogăția lui creând un spațiu intim, umbros și super relaxant, exact cum vezi mai jos.

DSC_1825DSC_1827DSC_1855DSC_1872DSC_1880DSC_1906DSC_1924DSC_1824DSC_1840.JPG

Un lucru care ne-a încântat în fiecare zi, oriunde ne-am așezat a fost mâncarea.

Dacă în anii anteriori am mâncat câteva preparate cu fructe de mare obișnuite, anul acesta am descoperit de fapt ce înseamnă bucătaria grecească tradițională. Lucru la care mă așteptam de când am ajuns, peninsula fiind renumită tocmai pentru acest lucru. Motiv pentru care am făcut și puține fotografii mâncărurilor, mâinile noastre fiind ocupate la fiecare masă la propriu.

DSC_1401DSC_1416DSC_1843DSC_2157

Ca și prețuri, pot spune că sunt mult mai mici decât în alte părți unde se practică turismul, iar raportul calitate – preț mi s-a părut foarte avatajos pentru noi. Dacă mâncarea e prea bună, atunci vacanța e perfectă, nu?

Tot în acest colț de Rai, am descoperit și Restaurantul Marea, situat la 200 metri distanță de noi. Ulterior am aflat că erau de urcat 200 de metri. La prima vizită aici am fost luați prin surprindere de traseul ușor anevoios, însă ne-a plăcut atât de tare încât ne-am mai întors. Ospitalitate, cină cu vedere dublă -mare și munte, mâncare bună și aer curat. Așa se descrie o seară perfectă.

DSC_2051DSC_2061DSC_2062DSC_2067DSC_2069DSC_2076DSC_2079DSC_2095DSC_2105DSC_2126

Bineînțeles că am mai și plecat din Chorefto, și am ajuns să vedem ce potențial are această peninsulă. Plaje salbatice unde ajungi foarte greu, mâncare tare bună oriunde te așezai la masă, verdeață și un aer deosebit ce îți impunea să te relaxezi și te bucuri de tot ce te înconjura.

Am ajuns și în locuri unde turiștii erau intr-un număr destul de mare, dar nu atât de mare încât să nu găsim locuri la taverne sau pe plaje. Nici vorbă. Am fost departe de o astfel de nenorocire!

Fakistra Beach, Damouchari, Agios Ioannis si Tsagarada sunt doar cateva dintre locurile de neratat de pe peninsulă. Nu o să vă spun ce e de făcut în fiecare dintre ele, pentru că locurile acestea merită descoperite exact cum simțiți voi. Unde e mai frumos, acolo să opriți mașina.

La Tsagarada am oprit pentru că totul arata rupt dintr-o poveste, cu copaci seculari, drumuri umbrite în permanență, la o altitudine destul de mare.

CSC_2398 - CopyDSC_2347 - CopyDSC_2359 - CopyDSC_2362 - CopyDSC_2365 - CopyDSC_2390DSC_2402DSC_2430DSC_2466DSC_2470DSC_2477DSC_2578DSC_2593DSC_2595DSC_2620DSC_2641DSC_2647DSC_2679

Dacă m-aș întoarce aici? Da! Este locul în care efectiv te poți relaxa, lucru greu de realizat în ziua de astăzi.

Dacă stați bine cu timpul, nu uitați că puteți ajunge pe insula Skiatos de aici.

Pelion a însemnat pentru mine deconectare, apropiere de cultura grecească și aprecierea timpului alături de oameni dragi, dar și cu mine însumi.

Dacă fotografiile de mai sus v-au plăcut, atunci nu ratati și video-ul meu de pe Youtube chiar AICI.

Pe curând!

Alina

DCIM100GOPROGOPR0300.JPG
DCIM100GOPROGOPR0300.JPG
DCIM101GOPROGOPR1009.JPG
DCIM101GOPROGOPR1009.JPG
DCIM100GOPROGOPR0670.JPG
DCIM100GOPROGOPR0670.JPG
DCIM100GOPROGOPR0301.JPG
DCIM100GOPROGOPR0301.JPG
DCIM100GOPROGOPR0322.JPG
DCIM100GOPROGOPR0322.JPG
DCIM100GOPROGOPR0175.JPG
DCIM100GOPROGOPR0175.JPG

Lasă un comentariu